شرکت غواصی ، تجهیزات غواصی

تغذیه و تقویت انرژی برای غواصی


بازدید : 814 نفر

خوردن مواد غذایی مناسب قبل از غواصی انرژی شما را افزایش داده و باعث استقامت شما و احساس قوی بودن در هنگام غواصی به شما می شود و این نکته در برنامه غواصی بسیار مهم و ضروری است.

برنامه های غواصی زیادی وجود دارد که از مواد غذایی متفاوت تشکیل شده و باعث تقویت انرژی شما در هنگام غواصی میشود. لازم به ذکر است خوردن شیرینی و قهوه در صبحانه انرژی زیادی در زمان غواصی به شما نمیدهد. مصرف این مواد غذایی معرفی شده در زیر باعث افزایش انرژی و قدرت شما برای انجام یک برنامه غواصی می شود.

1. میوه

موز منبع خوبی برای دریافت کالری و رفع گرفتگی عضلات است. در صورت نداشتن انرژی بهتر است موز میل کنید تا پر از انرژی شوید. همچنین سیب یک میوه بسیار مفید است به دلیل اینکه فیبر بیشتری نسبت به بسیاری از میوه ها دارد و همراه با قند طبیعی موجود در آن انرژی به دست آمده از سیب طولانی تر از دیگر مواد شیرین است.

2. تخم مرغ

سرخ شده، آب پز یا عسلی فرقی نمیکند تخم مرغ را بخورید چون که منبع بسیار غنی از پروتئین است. پروتئین تخم مرغ بسیار بالاست و نسبت به سایر منابع پروتئینی مثل لبنیات، گوشت ها و حبوبات غنی تر است ومصرف آن باعث افزایش قدرت شما میشود و کمبود کالری را در هنگام غواصی برای شما جبران میکنند.

3. ماهی آزاد

نام این ماهی سالمون است و این غذای دریایی سرشار از اسید چرب امگا 3 و پروتئین بوده و سطح استرس را به مقدار قابل توجهی کاهش میدهد. پروتئین بالای موجود در ماهی آزاد از احساس گرسنه شدن شما جلوگیری میکند و همچنین ویتامین های موجود در ماهی قزل آلا به بدن شما جهت تبدیل سریع غذا به انرژی کمک میکند.

لطفا از غذاهای دریایی پرورشی یا صید شده گونه های پایدارو مجاز استفاده کنید.

4. اسفناج

اسفناج میتواند انرژی فوق العاده ای به ما منتقل کند و برگ های سبز اسفناج دارای سطوح بالایی از مواد مغذی است و مزایای متعددی برای غواصان دارد. به راحتی هضم میشود و به سرعت انرژی زیادی برای شما فراهم میکند همچنین منیزیم موجود در آن مانع گرفتگی عضلات شما و نیترات بالا در اسفناج به ساخت و قوی شدن عضلات بدن کمک میکند.

5. برنج قهوه ای 

برنج یک منبع عالی از کربوهیدرات ها است که بدن شما به آن نیاز دارد چون بیشترین مقدار انرژی بدن از این منبع غذایی تامین میشود وقتی بدن شما در آب غوطه ور است به کالری بیشتری نیاز دارد. همچنین این ماده غذایی درجه حرارت بدن شما را بالا نگه میدارد.

6.آجیل

چربی و پروتئین بالا در آجیل برای شما انرژی لازم را در هنگام فین زدن در یک جریان قوی تامین میکند آجیل میتواند به عنوان تامین کننده بخشی از انرژی مورد نیاز شما محسوب شود پس هرگز مصرف آجیل علی الخصوص گردو و بادام را فراموش نکنید چون انتخاب تمام غواصان است.

7. میگو

میگو منبع دیگری از امگا3 است و حاوی منیزیم و پروتئین است و برای تنظیم انقباضات عضلانی و بهبود متابولیسم بدن بسیار مفید است، همچنین اگر فردی با مشکل بی اشتهایی و تهوع روبرو است با مصرف میگو میتواند این مشکل را رفع کند.

8. میوه خشک شده

میوه های خشک شده دارای قند طبیعی، فیبر بالا و سرشار از منیزیم هستند و در هنگام غواصی انرژی لازم  را برای شما فراهم میکنند و همچنین اگر شما مستعد به گرفتگی عضلات پا در هنگام غواصی باشید از آن جلوگیری میکند.

9. گوشت گاو

پروتئین گوشت گاو دارای مقدار زیادی از اسید آمینه های ضروری مورد نیاز بدن است همچنین مقدار زیادی از چربی حیوانی در بافت گوشت گاو قرار گرفته که منبع مهم انرژی برای بدن به شمار میروند. گوشت گاو یک وعده غذایی با پروتئین بالاست و میتواند به صورت استیک، همبرگر، کبابی یا فراورده های گوشتی مورد استفاده قرار گیرد.

10. آب

به طور کلی شما میدانید که نوشیدن آب برای یک غواص چقدر مهم است. نوشیدن آب به مقدار کافی باعث کمک به سوخت و ساز بدن و هضم آسان غذا و هچنین بر مقدار جذب نیتروژن بدن شما در هنگام غواصی تاثیرگذار است.